kylmyys on "varustelu" kysymys.
Kuljeksin menemään pilkkihaalari (semmoinen tosi ruma) ja moonbootsit (ihan totta näitä on vielä olemassa) päällä ja ei ole kylmä. Suorastaan kuuma, hanskoja on melkein mahdoton pitää. Olen kyllä vannonut ja vakuuttanut että tällä asuste yhdistelmällä en päivän valossa enkä ihmisten ilmoilla kulje. No töihin olen sujuvasti mennyt. Kai minä vielä kauppaankin näillä erehdyn menemään. Minä vaan en halua palella - enkä valita.

Koirat ovat alkaneet syömään jäätyneitä kakkakikkareita. Yök, Yök ja yök.... eniten näyttävät maistuvan Pirkolle ja Rauhalle.

Viime viikolla Pirkko kävi osteopaatilla - melko kallista sanon nyt minäkin. Ja jouluviikolla uudestaan. Toivottavasti auttaa.

Sunnuntaina Seurasaaren tonttupolulla. Taisin laittaa ilmoituksen väärälle palstalle; porukkaa oli tuhansittain. Vyöryivät Seurasaaren siltaa pitkin vankkureineen että heikompi hermoista olisi voinut huimata. Vasta suuntaan kävely koirien kanssa oli aivan mahdotonta. Lastenvaunuja työntävät vanhemmat runnoivat menemään kuin panssarivaunu joukot konsanaan. Pelottavia minun mielestä.
Koirien kanssa odottelimme ainakin puolituntia ennenkuin mahduimme sillalle. Rauha ja Toivo eivät moisista ihmisjoukoista olleet moksiskaan. "Pienimuotoinen informaatio katkos" sattui myös minulle ja Petterille kun hän tuli minua töistä hakemaan. Vain ipanat olivat päässeet mukaan. Tonttupolku ja koko saari oli äärettömän kaunis ja pikku pakkanen kruunasi kaiken.

Oilihan oli sulhon luona Raisiossa alkuviikosta. astutusreissulla. Maantaina vein ja tiistaina hain.
Nyt neiti mouruaa kahta kauheammin. MOUR, MOUR, MOUR!  Ja ihan kokoajan. Tuntuu siltä että kiima on vain pahentunut. Mahdollisten syntyvien pentujen laskettu aika on laskiaisena 2010.

Eilen ilta lenkillä Rauha osoitti jälleen taitavuutensa.
Loppulenkistä huomasin että yksi talutin on pudonnut kaulaltani. Petteri otti muut ja jatkoi matkaa. Minä lähdin Rauhan kanssa kulkemaan takaisin kulkemaamme lenkkiä. Otsalampun valokeilassa näinkin polulla heijastusta (Hurtan heijastin talutin). Rauha sivulle ja osoitus halutuun suuntaan ja TUO. Voi tuota ihanaa taitavaa tyttöä - kirmasi täyttä laukkaa ja nappasi taluttimen ja täysiä minun luokse. Kehua, rapsutusta, taputtelua ja iloa, tässä vaiheessa Rauhalla meni hieman "yli" ja innoissaan kyllä pikkaisen napsi minua. Pilkkihaalari on onneksi paksu. On se vaan taitava, säästyi monta askelta minulta. 

Kaikin puolin normia; töitä ja ulkoilua. Ja pikkupuuhastelua.
Ihanat Gifi rotutuotteet ovat jälleen esittelyssä ja myynnissä maahantuojan toimesta liikkeessäni. Pe, la ja su siis koko loppuviikon.